Som blod i mina ådror

Mina fötters trampdynor är en spångbräda till min verklighet
Mina armar är fulla av som klockor tickar genom knogarna ut i fingerspetsarna
Ögonen följer mitt bröst som porten den är till allt som händer och hände och ska hända
Världen är en bok som för att läsas måste utforskas
Din kropp är en värld som måste utforkas för att upptäckas
Vågor som basgångar som hjärtslag
Vågor av muskler som av kontraktioner och förlängning visar en historia
Jag kan vara hur äkta och hur konstgjord du vill
detta ansiktet är en mask
Min kropp är en pensel som målar av en värld
eller låtsas för att skapa sin egen
Men, plötsligt
när jag är svävande i en grand jeté
eller, hopkrupen på golvet i ångor av plåga
eller, leende sträckandes efter himlen med handflatorna öppna 
Säger han
att dansen är oviktig
Och då kommer jag ihåg
Att dansa är en tjejgrej
Och han är en kille som inte gör sånt som utlämnar honom till sårbarhet
Musiken som går genom mitt nervsystem som blod genom mina ådror
kommer alltid färdas detsamma oavsett hur mycket glitter som omger mina fötter
Vi är varken hårt eller mjukt
Vi är oändliga möjligheter att färga ett tomrum med rörelse
Han kommer aldrig finna det vackraste som världen har skapat
Spoken word | |
Upp